si cantik & si kacak

Saturday, January 28, 2012

psssttt...beli ape tadi????

 





shopping time!!!!! seronok gila!!!
sesungguhnya bagi mana-mana wanita / gadis, shopping adalah sangat best! oh ye, timaseh abah sbb bawak...hahaha




timaseh jugak kerajaan Malaysia bg aku voucher buku...sekarang dah tinggal 50 je...150 dah guna dgn jayanya, buat beli buku-buku...tambah ilmu walaupun bukan buku akademik...but still books for knowledge!!
tinggal 50 je voucher...plus dpt rm 5 from MPH sebab belanja lebih rm 100...





beli buku ape je tadi...1 novel sebab mmg dah tunggu lama betul nak beli..tp sebab ape ntah mmg lama sungguh xbeli novel...eh paham x?? hehehe...



its part of my habit to buy new books atleast once a year..tp entah sebab pe, last year mmg xde reward diri sendiri dgn buku...asyik beli brg-brg lain, mcm baju lah, kasut lah (ni paling byk!!!) , etc..



so dah dpt voucher guna wisely lah kan...tu pun still frust sebab target nak beli 2 novel, tp yg ade 1 je...




(1) Khulafa' Rasyidun & Daulah Islamiah
(2) Khutbah Rasulullah; Wasiat Agung buat Umat Tercinta
(3) novel Gurindam Jiwa sebab ade tulisan Hlovate




siapa Hlovate??? entah...tak kenal, tak pernah kenah, tapi berniat untuk kenal..sebab Hlovate & karyanya sangat menyentuh hati, sampai sesiapa yg baca tulisannya akan terdetik untuk belajar mengenali Allah dgn lebih dekat..kalau sekarang dah kenal, kita akan berniat nak lebih kenal...sampai jatuh cinta giler-giler kat Allah & agama....tu lah Hlovate...karya cinta berpaksikan Allah & agama...byk pengajaran..bahasa santai, sesuai jiwa remajalah...tambah-tambah yg baru nak 'up' tu...hahaha...






so, semua org...meh baca buku..bukan tulisan Hlovate je..mana-mana buku yg mengajak ke arah kebaikan dan ilmu agama, itulah yg kita kena baca..selain buku duniawi yg penting supaya kita tak kena tipu! ilmu itu penting yer semuaaaaaaaa....





p/s:::   ilmu pelita hidup...sebab??? tanpa ilmu gelap dunia, hilang arah & senang tertipu...untuk jadi org yg bijak pandai, kena ada ilmu...untuk ubah kehidupan jadi lebih baik, kena ada ilmu....


p/s:::  cari ilmu dunia, jgn abai ilmu akhirat...ingat Allah, Allah akan sentiasa ingat kita...



jangan sekadar renung, tapi beramallah....pesan kat diri sendiri dan siapa-siapa yg baca ni!!



3 comments:

  1. Nanti makda pun dpt gak..sila jeles!!

    ReplyDelete
  2. @makda ::: wah2...shopping nanti sila bawa sy!!! hahaha...meh sekeping...

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
Tinggalkan Comment Anda Di Sini Yer..
Timaseh!!